January 20, 2018
You can use WP menu builder to build menus

Review Category : Karikatur

Polemik Pencalonan Mahathir

Peluang duduk berbual dan mendengar sendiri luahan hati dari kalangan aktivis Pro Pembangkang semalam memang dianggap sebagai satu perkara yang cukup mengujakan.

Nampak sangat isu berkaitan dengan polemik pencalonan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri Pakatan Haprak tu sudah mencapai ke peringkat akar umbi gabungan tersebut.

Jika sebelum ini, hanya dikalangan ahli serta kepimpinan PKR sahaja yang berani bersuara. Namun hakikatnya, bantahan terhadap pencalonan itu juga turut disuarakan dikalangan akar umbi.

Nak pulak apabila Tun Mahathir mengeluarkan amaran kepada mana – mana pihak agar tidak meluahkan bantahan mereka terhadap pencalonannya kepada pihak media secara terbuka.

Tindakan itu, kata mereka, membuktikan bahawa bekas Perdana Menteri itu masih mahu menunjukkan yang dia mempunyai kuasa mutlak dan berlagak seperti seorang pemimpin diktator.

“Belum dapat kuasa, Baru nama sahaja dicalonkan. Tapi lagaknya macam dah menang Pilihan Raya. Dia ingat dia besar sangat ke nak bagi amaran kepada orang lain?

“Walaupun nama dia dicadangkan, tapi belum tentu lagi Pakatan boleh menumbangkan Barisan Nasional. Setakat bercakap macam seorang diktator, memang takde faedahnya,” jelas seorang aktivis pembangkang.

Malah bagi mereka, tindakan yang dilakukan oleh Tun Mahathir itu dilihat seolah – olah cuba nak menghalang kebebasan bersuara dikalangan ahli serta pemimpin Pakatan Haprak tu sendiri.

Bahkan mereka juga turut kecewa apabila barisan kepimpinan Pakatan hanya menjadi Boneka dan terpaksa brdiam diri walaupun luahan terhadap pencalonan itu dibuat secara terbuka.

“Tambah memalukan ialah apabila kepimpinan Pakatan hanya menjadi Pak Angguk kepada tindakan Mahathir. Itu membuktikan yang mereka hanya mementingkan diri sendiri.

“Selama ini, kita berjuang menentang pentadbiran Mahathir yang dianggap sebagai Zalim. Tapi hari ini, demi nak menjaga kepentingan politik peribadi masing – masing, mereka sanggup jadi patung bernyawa,” katanya lagi.

Pokok pangkalnya, amaran yang dikeluarkan oleh Tun Mahathir itu jelas menimbulkan rasa kurang senang dikalangan penyokong Pakatan dan ianya dianggap sebagai satu pengkhianatan terbuka terhadap perjuangan mereka selama hari ini!!!

SUMBER:

http://semuthitam80.blogspot.com/2018/01/jangan-berlagak-macam-dah-menang.html

read more

Tiada Istilah “Abang Besar” Kata DAP! PAN Merayu-rayu Minta tambah kerusi Tapi diberi Amaran Keras!!

 

 

Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Anthony Loke baru-baru ini memberi jaminan tiada parti pembangkang yang akan mendominasi parti lain dalam Pakatan Harapan. Baca di sini. Kata Anthony Loke,

Dalam Pakatan Harapan tidak ada soal abang sulung atau pun adik bongsu, tak ada siapa yang lebih besar dalam Pakatan. Kami bukan BN 2.0. Dalam BN semua tahu parti paling dominan adalah UMNO, kita tak berniat meniru pendekatan BN.

Hari ini, apabila parti PAN memperbesarkan isu pembahagian kerusi Parlimen pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) akan datang, Setiausaha Agong Parti DAP sudah memberi amaran. Kata Joseph Lim Guan Eng, dipetik Berita Harian, di sini,

Macam mana saya nak jawab soalan ini pun saya tak tahu kerana tidak tahu soalan berpunca dari mana, cakap macam mana nak tuntut. Ini kita sudah umumkan dan itulah struktur pembahagian. Justeru, jangan cuba tokok tambah. Apa yang penting kita mara ke hadapan dengan suatu strategi jelas.

Taukeh sudah marah, khadam ikut sajalah. Kesian PAN di anak tirikan sedangkan mereka lah paling banyak berkorban sehingga sanggup derhaka pada Tok Guru dan Ulamak PAS hanya kerana kuasa. Mungkin ini balasan Allah SWT di dunia.

 

read more

PAKATAN HARAPAN DENGAN RASUAH MACAM KEMBAR SIAM

Apabila disebut sahaja  nama pemimpin dan keluarga  pemimpin pembangkang  yang terlibat dalam amalan rasuah, ketika itu juga berkatalah mereka bahawa itu adalah konspirasi pihak kerajaan dalam usaha memalukan dan menjerat pihak pembangkang.

Rata rata setiap pemimpin yang dituduh berserta bukti  dihadapan mata sekali pun , mereka serta penyokong terus menuding jari kepada pemerintah dan kerajaan Barisan Nasional Diantara alasan yang diberikan ialah  pemimpin kerajaan iri hati dengan kejayaan pemerintahan mereka.

Amalan rasuah dan penyelewengan dana rakyat bukan lagi rahsia dikalangan rakyat serta penyokong mereka sendiri. Sebuah kerajaan pembangkang yang dikatakan memerintah dengan amalan telus dan  bertanggungjawab.

Pada masa yang sama pemimpin pembangkang amat gembira apabila sesuatu siasatan dilakukan ke atas pemimpin kerajaan disabitkan dengan amalan penyelewengan dan sekoyang koyang mereka menuntut penjelasan dan siasatan dilakukan.

Bukan itu sahaja malah mereka terus mendesak agar pemimpin berkenaan dilucutkan jawatan atau diarahkan berhenti dari memegang jawatan yang sedia ada. Inilah sikap pembangkang di Malaysia, dikala ini mereka terus memuji pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah yang dikatakan telus dalam menjalankan tugasan.

Tetapi tidak sebaliknya, jika ianya berlaku dikalangan pemimpin pembangkang dan dikaitkan serta ditahan dan dibongkar aktiviti rasuah dan penyelewengan dana yang dilakukan oleh mereka  dengan pantas mereka menuduh ianya satu kospirasi jahat kerajaan.

Bukan itu sahaja mereka terus mengatakan tindakan SPRM tersebut mempunyai kepentingan politik pihak kerajaan dan telah dipergunakan oleh ahli politik untuk memerangkap pemimpin pembangkang dan bertujuan untuk menumbangkan mereka.

Agak melucukan apabila portal propembangkang Malaysiakini menyiarkan satu komen yang menyatakan dua buah ne­geri yang diperintah oleh Pakatan Harapan menunjukkan prestasi terbaik dalam memerangi rasuah.

Sebelum ini kita terlah digemparkan  dengan tangkapan yang telah dibuat  oleh pihak berkuasa terhadap Anak lelaki Naib Presiden Parti Amanah Negara (PAN), Datuk Husam Musa telah ditahan kerana memiliki 200 biji pil kuda

Begitu juga dengan penyelewengan yang tervesar dilakukan oleh Syafie Afdal yang mana melibatkan wang rakyat yang cukup banyak dan tangkapan telah pun dilakukan beserta bukti sejumlah wang yang disimpan.

Begitu juga dengan Ketua Pemuda PKR Ampang, Datuk Adam Rosly akan didakwa hari ini di mahkamah mengikut Seksyen 32(8)(c) dan Seksyen 89 Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram.

Dalam hal ini , nama Mohamed Azmin paling banyak dikaitkan kemungkinan terlibat dalam beberapa kes rasuah dalam negeri Selangor seperti yang pernah didedahkan oleh Ahli Parlimen PKR Pandan, Rafizi Ramli.

Hal ini kita dapat melihat, bagaimana Menteri Besar Selangor dan juga pemimpin DAP Pulau Pinang telah menuduh kerajaan mengaturkan konspirasi ke atas  mereka  dalam isu tangkapan yang dilakukan.

Kononnya Azmin Ali berhadapan dengan pembongkaran tangkapan anak saudaranya oleh SPRM itu telah dirancang, sedangkan bukti telah dijumpai  dirumah tertuduh dengan jelas.
Itu perbuatan jelek yang ditunjukkan pegawai Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali apabila cuba melindungi perbuatan anak saudaranya yang ditangkap susulan melakukan rasuah dan perlombongan pasir secara haram di Selangor.

“Kita kesal kerana pembocoran maklumat secara meluas melalui media sosial sebelum penahanan tersebut dilakukan jelas menggambarkan wujudnya konspirasi jahat untuk memburukkan reputasi Menteri Besar dan Kerajaan Selangor,” dakwa Pengarah Komunikasi Strategik Pejabat Menteri Besar Selangor, Yin Shao Loong dalam satu kenyataan media hari ini.

Dari kenyataan yang dikeluarkan tersebut jelas menunjukkan bahawa amalan rasuah di negeri pembangkang telah menjadi halal dan tidak boleh diambil tindakan oleh pihak berkuasa. Dasar kleptokrasi amalan  pemimpin pembangkang jelas  dilakukan.

Mereka yang ditahan termasuklah dua pengarah syarikat, seorang pengurus tapak dan seorang eksekutif syarikat pengiklanan sedang disiasat di bawah Akta SPRM kerana didakwa merasuah pegawai kerajaan tempatan di Kajang pada 2014. SPRM turut dilaporkan membekukan RM4 juta dalam beberapa akaun bank milik syarikat itu.

Shao Loong seterusnya memberi peringatan supaya siasatan keatas anak saudara Mohamed Azmin itu tidak digunakan oleh mana-mana pihak. Malah dalam hal berkaitan dengan kebajikan rakyat telah diabaikan selama 9 tahun dan rakyat terus mendapat khidmat dari pemimpin kerajaan Barisan Nasional untuk meyelesaikan permasalahan mereka. Inilah akibatnya apabila  terlalu naïf dalam politik sehingga merosakkan kerbajikan yang sedia ada.

Seharusnya rakyat telah sedar dan bukan lagi terpengaruh dengan budaya cakap kosong pemimpin pembangkang yang menjanjikan bulan dan bintang dan akhirnya penyokong ditolak beramai-ramai ke dalam kandang  harimau.

Sekarang rakyat telah nampak bahawa amalan rasuah dan tuduhan kleptokrasi yang ditujukan kepada kerajaan bukan perkara yang sebenarnya tetapi ianya adalah untuk menutup perlakuan pemimpin pembangkang yang amat rakus menjahanamkan  negeri serta menghabiskan wang rakyat untuk anak beranak mereka

read more

Veteran PKR Terhidu Mahathir Pandu Pakatan Harapan Ke Arah Agenda Peribadi!?

Ahli Biro Politik PKR, Dr Syed Husin Ali terhidu Tun Dr
Mahathir memandu Pakatan Harapan (PH) bukan untuk memperjuangkan rakyat,
sebalik ke arah agenda peribadi.
Ini diisyaratkan melalui kesungguhan PH mahu menamakan siapa bakal
Perdana Menteri, berbanding dengan isu-isu rakyat yang lebih penting.

“Kenapa perlu terburu-buru memutuskannya? Sekarang ini kelihatan
seolah-olah soal menamakan nama calon PM paling penting sekali.
“Lebih buruk lagi sudah timbul pula anggapan semacam isu ini didorongkan oleh agenda peribadi,” kata veteran PKR itu kepada The Malaysian Insight.
Syed Husin yang juga bekas timbalan presiden PKR berkata perjuangan
mereformasikan sistem dalam negara lebih penting berbanding dengan
siapakah calon PM.
“Untuk mencapai ini perlulah diperjuang perubahan besar atau
reformasi segala sistem dan institusi yang bobrok agar dapat ditegakkan
yang lebih adil dan saksama.
“Nyata sekali matlamat perjuangan PH itu besar, jauh lebih besar
daripada soal menentukan PM. Berhentilah membesar-besarkan isu PM ini,”
katanya.
Awal Disember lalu, pimpinan tertinggi PH dilaporkan telah bersetuju
untuk menamakan Mahathir sebagai calon perdana menteri dan Datuk Seri Dr
Wan Azizah Wan Ismail, yang juga isteri Anwar dan presiden PKR, sebagai
calon timbalan perdana menteri dan ia bakal diumumkan dalam konvensyen
PH, Ahad ini.
Namun, PKR khusus Ketua Umumnya, Anwar Ibrahim tidak bersetuju menamakan Mahathir sebagai PM.
Pada PRU 13, Pakatan Rakyat (PR) khususnya PKR dan DAP menobatkan
Anwar sebagai calon PM, jika PR berjaya menawan Putrajaya pada PRU itu.
Mahathir dalam kenyataan media semalam menegaskan calon PM perlu diumumkan dalam konvensyen PH Ahad ini kerana ia merupakan satu keperluan.
“Kami tidak boleh umumkan selepas PRU-14, pada ketika itu sudah terlambat, mestilah sebelum pilihan raya.
“(Ia akan diumumkan) selepas konvensyen itu,” kata Mahathir yang juga Pengerusi PH.
Akhbar Straits Times Singapura melaporkan PKR memutuskan untuk mengikut keputusan Anwar Ibrahim dalam soal calon PM.
Namun, Mahathir menolak dakwaan tersebut sebagai hanya spekulasi.
“Kamu boleh katakan ia hanya khabar angin, tetapi kebenaran akan diketahui selepas konvensyen itu,” katanya.

read more

AZMIN KESIPUAN, EZAM KOTAK JADI KEMPEN MANAGER!!!

Hahaha!!! Memang betul – betul bacul sungguh Si Azmin Ali ni rupanya ya. Tak sangka pulak sampai begitu teruk sekali buah kerandut dia kecut sehingga terpaksa menggunakan kempen Manager.

Memang sejak dari awal lagi, kita sudah dapat menduga yang Si Azmin Ali ni mempunyai cita – cita tinggi untuk menjadi Perdana Menteri. Tapi dia sendiri takut nak menyatakannya secara terbuka.

Perkara itu dapat dilihat melalui kenyataan yang dibuat sejak kebelakangan ini dimana Si Azmin Ali tu dikatakan tidak bersetuju dengan pencalonan Tun Mahathir sebagai PM Pakatan.

Seperti mana yang pernah dilakukan sebelum ini, Si Azmin Ali tu tidak mungkin akan menyatakan hasrat dia untuk menjawat jawatan tersebut secara terbuka. Maka sebab itu dia gunakan orang lain.

Nak pulak bila Si Azmin Ali tu memang terkenal dengan amalan Politik Longkangnya. Kalau sebelum ini, dia pandai mempergunakan PAS untuk merampas jawatan Menteri Besar Selangor.

Dan kali ini, sekali lagi Si Azmin Ali tu menunjukkan sikap baculnya apabila terpaksa mempergunakan Si Ezam Kotak untuk mengangkat nama dia sebagai calon Perdana Menteri Pakatan.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam, Si Ezam Kotak tu menggesa agar jawatan Perdana Menteri dari kalangan puak Pakatan Haprak tu diberikan kepada orang yang lebih muda.

Alasannya, pembangkang perlu berani melakukan perubahan dengan mencalonkan Azmin sebagai Perdana Menteri dan bukannya Tun Mahathir yang didakwa sudah terlalu lama dalam kancah politik negara.

Tapi, Si Ezam Kotak yang banyak helah dan tipu muslihat ni pandai juga. Dia tidak hanya menamakan Si Azmin Ali tu sahaja sebagai calon. Sebaliknya, dia heret sekali nama Mukhriz sebagai Timbalan.

“Harapan (PH) juga semestinya lebih berani menamakan Azmin sebagai perdana menteri, Mukhriz (Datuk Seri Mukhriz Mahathir) sebagai timbalan perdana menteri bersama Nurul Izzah Anwar dan beberapa tokoh-tokoh muda lain membina pasukan mantap di Putrajaya.

“Berubah bukan asal berubah. Ia harus mempunyai asas kukuh. Meletakkan Azmin sebagai perdana menteri ada asasnya. Beliau berjaya mentadbir Selangor dengan cemerlang hanya dalam tempoh tiga tahun diberi amanah,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Dari satu sudut, kenyataan Si Ezam Kotak ini seolah – olah merujuk kepada kehendak dan kemahuan yang sangat menjadi dambaan tetapi terpaksa disembunyikan oleh Si Azmin Ali tu selama hari ini.

Dan tidak mustahil sekiranya Si Azmin Ali ni sekali lagi main tikam belakang dan cuba merampas jawatan Perdana Menteri Pakatan Haprak tu disaat – saat akhir seperti mana yang pernah dilakukan terhadap Wan Azizah bagi merebut jawatan Menteri Besar Selangor!!!

SUMBER: SEMUT HITAM


read more

Hadi kafir, pengkhianat – Tun M

PUTRAJAYA: Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr Mahathir Mohamad, melabelkan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, sebagai kafir dan pengkhianat kerana bekerjasama dengan UMNO.

Bekas Perdana Menteri itu mendakwa, Hadi hanya menggunakan Islam kerana pernah mendakwa kerajaan sebagai kafir dan wajar ditentang.

“Hadi adalah orang yang hanya menggunakan Islam. Dia pernah kata kerajaan kafir dan perlu ditentang, jika anda mati dalam penentangan itu, anda akan masuk syurga.

“Itu yang dijanjikan (Hadi) dan ia bertentangan dengan ajaran Islam, namun mereka yang pakar agama hanya berdiam diri.

“Mengikut kata PAS, jika kamu bekerjasama dengan kafir, kamu akan menjadi kafir.

“Jadi sekarang dia bekerjasama dengan UMNO dan sebelum ini pernah bekerjasama dengan DAP, jadi dia ‘mengkafirkan’ diri sendiri,” katanya pada sidang media di Yayasan Kepimpinan Perdana di sini, hari ini.

Dr Mahathir berkata, langkah PAS bertanding sendirian pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) akan datang tanpa gabungan mana-mana parti pembangkang lain hanya membantu kemenangan UMNO dan Barisan Nasional (BN).

“Hadi tahu PAS akan kalah di kebanyakan kerusi ditandingi mereka dan langkah ini hanya membantu Najib untuk menang dengan memecahkan undi pembangkang… itu niat dia dan ia tidak Islamik.

“Dalam bahasa Melayu, kita panggil itu sebagai pengkhianat kerana itu adalah dia (Hadi). Dia akan pergi bertanding di mana dia tahu akan kalah dan dia tahu kesan daripada pertandingan itu,” katanya.

Mengulas laporan polis dibuat Pemuda UMNO susulan kenyataan beliau ingin menggulingkan Perdana Menteri, Dr Mahathir mempertahankan pendirian itu dengan menekankan kerajaan yang teruk wajar digulingkan.

“Di seluruh dunia kita lihat rakyat menggulingkan kerajaan. Jika anda ada kerajaan yang teruk, gulingkan. Ia proses demokratik tapi budak-budak (Pemuda UMNO) tidak faham politik,” katanya.

Mengenai tindakan beberapa bahagian PPBM mendesak Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) menyiasat mesyuarat agung tahunan (AGM) yang didakwa tidak sah dan melanggar perlembagaan, Dr Mahathir berkata, tiada apa-apa kenyataan dikeluarkan ROS berhubung AGM itu.

“Kalau tidak betul, tolong minta ROS buat kenyataan rasmi kata AGM itu tidak sah.

“ROS tidak kata apa-apa, tapi orang ini lebih pandai daripada ROS,” katanya sambil memaklumkan PPBM mempunyai sebab tidak mengadakan mesyuarat cawangan dan bahagian sebelum AGM diadakan.

read more

Mahfuz bukan lagi ‘pondan Siam’, akhirnya keluar PAS

KOTA BHARU: Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar akhirnya keluar daripada PAS sekaligus membuktikan bahawa dirinya adalah anak jantan dan bukannya ‘pondan Siam’, kata Naib Presiden PAS, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah.
Malah beliau mengucapkan tahniah kepada Mahfuz, setelah sekian lama menjadi duri dalam daging, kepada parti itu.
“Saya ucap tahniah kepada Mahfuz Omar kerana menjadi anak jantan dan bukan lagi pondan Siam.
“Saya percaya PAS Pokok Sena secara khusus akan menjadi lebih kukuh dan lebih fokus dalam mempertahankan kemenangan pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14),” katanya dipetik Utusan Malaysia.
Mahfuz yang bersama dengan parti tersebut sejak 34 tahun lalu mengumumkan keluar daripada PAS dalam satu sidang akhbar berkuat kuasa tengah malam ini.
Beliau berkata, pada masa ini, beliau belum putuskan untuk menyertai sebarang parti politik sehingga selesai tempoh bertenang bagi dirinya.
Mahfuz sebelum ini dilihat cenderung kepada Amanah apabila kerap kali hadir menyokong program yang dianjurkan parti itu bersama Pakatan Harapan (PH).
Malah Mahfuz pernah menyatakan kesediaan mewakili PH berbanding kekal bersama PAS pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).
Mengulas lanjut perkara itu, Mohd. Amar berkata, beliau percaya Mahfuz dan mereka yang sejenis dengannya akan tinggal sejarah dalam politik tanah air.
read more

Tak berapa kerat orang berpengaruh Langkawi mahu jumpa Madey?

MAJLIS PERJUMPAAN TUN MAHATHIR BERSAMA ORANG BERPENGARUH (OBP) LANGKAWI

PPBM Langkawi adakan perjumpaan Madey dengan OBP Langkawi pada hari Krismas 25 di Tok Senik Resort untuk temukan dia dgn seberapa ramai OBP di Langkawi.

Dgn pengaruh dan aura dia maka diharap dapat diperolehi sokongan dan aku janji untuk membantu PPPBM menang pada PRU-14.

Selama 2 minggu sebelum kedatangan Madey, Timbalan Madey di Langkawi, Shukor Bahari mula memujuk beberapa individu berpengaruh. Dia mahu yakinkan Madey dgn kebolehannya kerana spotlight lebih kepada Amar Pared dan Firdaus Ahmad.

Mereka pi pujuk seorang Dato Sobri, bekas imam, tok ayah NGO, bekas JKKK dll untuk hadir.

Akhirnya yang tiba hanya lebih kurang 30 orang.

Yang paling berpengaruh hadir adalah Dato’ (B) Wan Hariz. B untuk beli dan bukan bersara atau beranugerah. Cek dalam sistem penerima darjah kebesaran takda pun nama dia tersenarai.

Yang lain-lain hadir pemandu teksi, ada juga la 2-3 orang bekas imam. Paling menarik Ali Selamat dari PAS pun hadir. Pandai PAS hantar spy masuk dalam.

Takat tu ja ka Shukor Bahari yg dok sapu juga duit sumbangan Yayasan Kepimpinan Perdana bersama bekas Bendahari bakal madu isteri Datok Azimi.

Dahlah hari tu kumpul2 santai di Tok Senit Resort cuma beberapa kerat dati cawangan situ. Kali ini banyak tu saja mai.

Sediakah Madey tanding di Langkawi?

Nampaknya petanda OPB di Langkawi masih waras memikirkan masa depan Langkawi.

Depa tau kroni Madey banyak sapu tanah2 orang kg yang cantik2 di tepi pantai. 


Mereka tahu Mukhriz gagalkan pembangunan semula pantai Cenang dgn benarkan kroni Madey yg rajin sambut dia di airport iaitu taukeh Cenang Mall untuk bina hotel atas pantai. 


Sepatutnya pantai terbuka untuk semua tapi Madey digula2kan kedai untuk The Loaves.

OPB harapnya tahu parti mana sebenarnya yang memperjuangkan nasib rakyat. PPBM belum tahu boleh menamg Kedah dan mereka sedar ridiko tersebut.

Harap begitu di Kedah:

https://theflyingkick.blogspot.my/2017/12/pakatan-bermimpi-indah-di-kedah-pas-dan.html

Pembahagian kerusi antara komponen Pakatan Harapan masih belum dibuat dan diputuskan.

Namun itu bukanlah satu halangan untuk cita-cita besar. Pakatan Harapan pastinya akan menemui formula terbaik dalam tempoh singkat untuk menyelesaikan masalah tersebut.

Lebih-lebih lagi Pakatan yang diketuai oleh DAP akan hanya mengutamakan kepentingan DAP sahaja, manakala parti-parti lain perlu menurut kata-kata DAP, termasuklah di Kedah.

Doktrin, ‘Tumbangkan UMNO-BN Dengan Apa Cara Sekalipun’, pasti akan digunakan sekali lagi….

read more

DAP jadikan Mahathir alat pecahkan undi Melayu!

Tun Mahathir Mohamad sebagai ‘alat’ untuk memecahkan undi Melayu di Semenanjung serta melemahkan pengaruh parti dominan di Sabah dan Sarawak bagi menewaskan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa, berkata DAP menerusi Pakatan Harapan menggunakan strategi itu dengan harapan dapat membentuk kerajaan Persekutuan dengan merampas sehingga 50 kerusi Parlimen tertentu di Sabah dan Sarawak dalam PRU akan datang.

“Semuanya ini strategi yang diatur DAP. DAP menggunakan Dr Mahathir dan parti Melayu untuk memecahkan undi Melayu di Semenanjung dan berusaha memecahkan parti dominan di Sabah dan Sarawak.

“Ia dilakukan dengan tujuan supaya DAP dapat menguasai (kerajaan) walau pun tidak dapat memerintah,” katanya dalam Program BICARA BH: PRU14: Antara Mimpi & Realiti di Balai Berita, Bangsar, di sini, hari ini, yang dikendalikan Pengarang Bersekutu (Ehwal Semasa) BH, Kadir Dikoh selaku moderator.

Bagaimanapun, Annuar berkata, DAP harus sedar strategi parti itu tidak mudah diterima pengundi terutama orang Melayu dan Bumiputera di Sabah dan Sarawak.

“Saya hendak tegaskan DAP jangan mimpi orang Melayu akan menerima begitu saja taktik mereka. Jika mereka anggap mereka boleh lakukan di Sabah dan Sarawak, mereka sebenarnya silap.

“Apa yang DAP lakukan ini hanya akan mendorong rakyat Bumiputera di Sabah dan Sarawak lebih bersatu. Di Semenanjung pula, orang Islam dan Melayu akan lebih bersatu,” katanya.

Malah, Annuar berkata, gabungan orang Islam dan Melayu serta Bumiputera di Sabah dan Sarawak dan rakyat Malaysia yang cintakan keamanan, kedamaian dan kemakmuran akan membantu BN untuk mendapat keputusan lebih daripada majoriti mudah dalam PRU akan datang.

read more
Show Buttons
Hide Buttons